Aire de Campingcar Chantecoq

16 november 2015 - Moulins, Frankrijk

Gisteren waren we hier al vroeg , mensen wat een campers, het leek wel hoog zomer. Maar eens polshorloge genomen hoe dit kwam. In de jaren 70 zijn deze meren aangelegd om het hoge water in de rivieren te ontlasten, in de herfst is de waterstand heel laag zodat de Kraanvogels vanuit Noorwegen hier foerageren in de maand november en hier met duizenden aanwezig zijn. In de morgen als de zon op komt vliegen ze met grote getale weg om voedsel te zoeken. Eind november vliegen ze door naar Spanje en Portugal. Een klein aantal blijft achter om hier te broeden volgend voorjaar. Wij gaan de Kraanvogels maar voor Door ook te vertrekken naar Spanje. We zijn vanmiddag in Moulin aangekomen het zonnetje kwam er ook nog even bij . Morgen trekken we verder naar het zuiden van Frankrijk.

1. A en g:
    16 november 2015
    Ja mooie wereld daar. geen last gehad tot nu toe in frankrijk?
    Verder hier alles oke. gr us
  2. Alie:
    16 november 2015
    Nee Auke en Griet niet veel last gehad, ook niet bij de grens. Wel toen we stonden te tanken en er een groep jongeren met een wat arabisch uiterlijk dacht oepsss is dit veilig!
  3. Jan Kempenaar:
    18 november 2015
    DAT klopt toen wij in zweden waren zaten ze in denemarken
    het was een zee van kraan vogels'
    Dus jullie zijn nu de grens met spanje over'
    De nieuwe bewoners zijn al druk aan het hemelen
    Baukje en ik moeten vande week behangen dus het is er op of er onder ik hoop op winter d an weetje watje hebt regen is ook niks
    gr Jn en B