Aankomst in Benidorm

24 november 2015 - Benidorm, Spanje

Zo nog even een update van onze reis. De CP op onze een na laatste plaats in Frankrijk was een super mooie plaats alleen het weer was niet mooi, motregen en frisjes dus we besloten om maar verder te reizen. Bij onze laatste CP in Frankrijk vlak onder de grens van Andorra scheen het zonnetje. De CP viel erg tegen en stonden eerst alleen, we hadden niet veel zin om een andere plaats te zoeken dus we besloten toch maar te blijven. Gelukkig kwam er s' avonds na het eten een Duitse camper ons gezelschap houden en hebben we ons maar rustig ten ruste gelegd.Inmiddels waren we op de hoogte dat het buitenlandse internet wat we gebruikten niet met onze Nederlandse bundel werd verrekend. Domme pech had ik eerst ook maar beter moeten informeren of ik het juist deed. Maar gelukkig was ik er redelijk snel achter dat ik het fout had en kon de schade beperkt blijven. De tocht via Andorra was adembenemend zijn erg blij dat we het gedaan hebben en ook nog net op tijd want de sneeuw zat er aan te komen en je wilt echt niet met de camper op die kronkelige kleine wegjes rijden. Het is nu al best wel eng om daar te rijden maar met sneeuw moet er niet aan denken! Maar de tocht was echt de moeite waard en het tanken van Diesel was erg opbeurend, lang geleden dat we meer liters dan dat we euro' s moesten betalen, 0,86 cent , jammer dat de tank maar half leeg was Vandaar zijn we doorgereden tot Cambrils dit is ongeveer 150 km ten zuiden van Barcelona. Stralend mooi weer vlak aan zee dus we besloten hier het weekend over te blijven. In het dorp op zoek gegaan om een Spaans mobiel kaartje in de telefoon te kopen zodat we weer zo nu en dan online kunnen zijn. Zaterdagmiddag werd het koud en een loei harde wind kwam opzetten en dan is het koud aan de kust, we besloten om zondag door te rijden naar Benidorm. Na de eerste moeilijke kilometers in de storm ging het voortreffelijk weinig verkeer op de weg. We kwamen s' middags om drie uur aan en hebben eerst maar een voorlopig plekje gezocht. Gistermorgen heel de camping afgezocht om een zo zonnig mogelijk plekje te vinden. Maar ja de meeste plekjes waren al in gebruik. Maar gelukkig vonden we toch nog een mooi plekje wat verder op de camping. Nu nog tv en dan zijn we helemaal geïnstalleerd. Waarschijnlijk door de storm is de schotel verzet zodat we geen signaal ontvangen. Straks komt er iemand kijken of het gefixt kan worden. Vandaag was het weer weer beter dan gisteren. Gisteravond een regenbui en een erg frisse wind. Nu half 5 wordt het ook weer frisser en is het binnen weer aangenaam toeven. Lieve mensen we houden jullie zo nu en dan op de hoogte, groeten PietJan en Alie.